MOT GILI ISLANDS

»Den 09 mars 2015 13:59«

Vi vaknade av alarmet kl 06.30, men eftersom vi var helt färdigpackade och vår taxi inte skulle komma förrän 07.30 snoozade vi lite. Efter en kvart knackar det på vår glasdörr och receptionisten säger att vår taxi redan är här och väntar på oss, det hade alltså blivit ett missförstånd då vår taxi tydligen skulle komma kl 07.00 och inte 07.30 som vi fått höra när vi bokade. Vi slängde på oss våra kläder, hann inte äta någon frukost och efter 5 minuter var vi utcheckade och klara, suck..
Känns sorgligt att lämna Ubud, det är så förtrollade vackert! Ubud ligger mitt i landet och jag älskar naturen här.
Vi njöt verkligen av varenda sekund i taxin på väg till Padang Bai, där vår båt till gili gick ifrån. Det var tidigt på morgonen, inte mycket trafik, solen höll på att gå upp och man såg folk yoga längs med vägkanten. Djungeln är verkligen så otroligt vackert. Dessutom var det klarblå himmel för första gången sen vi kom hit och det var 29 klibbiga grader redan klockan 07.00 på morgonen.
Väl framme i hamnen tog vi första bästa båt mot Gili T. Fy farao vilken båttur, trodde vi skulle dö flera gånger.. Var med om en liknande båttur när jag var i Thailand och då bestämde jag mig för att aldrig mer utsätta mig för det, men det hade jag tydligen glömt. Usch ser inte fram emot resan tillbaka till Bali om två veckor. MEN vi är framme och välbehållna så nu ska vi bara njuta, det är så galet vackert här!!
Vi bor på ett supermysigt hotell och vårt rum har en egen pool, restaurangen har havsutsikt (svårt att få det på en liten ö..) och alla är så vänliga även här. Tror vi kommer ha det himla bra de närmsta dagarna.

Vår frukost/lunch. Eftersom vi inte hann äta frukost var detta det första vi åt sen vi vankade. Ugh har aldrig varit så hungrig.
Vår fantastiska "hotellkorridor", det växer vindruvor i taket!